среда, 26 октября 2016 г.

РОЗРОБКА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

Тема. Мова моя веселкова.

Мета:         поповнювати словниковий запас учнів;  розвивати вміння проводити аналітико-синтетичну роботу над сло­вом; сприяти розвиткові в учнів кмітливості, мислення, уваги; виховувати інтерес і любов до мови.
          Обладнання.   Плакат   «Мова  моя  веселкова»,   табло «Чарівні квадрати», аркуші паперу (4 шт.), музичні ноти (5 шт.), табло «Алфавіт».

Вступ.
          1-й учень.
Мово рідна! Колискова!
Материнська ніжна мово!
Мово сили й простоти,
Гей, яка ж прекрасна ти!
2-й учень.
Мова кожного народу
Неповторна і своя:
В ній гримлять громи в негоду,
В тиші — трелі солов'я.
3-й учень.
На своїй природні мові
І потоки гомонять;
Зелен-клени у діброві
По-кленовому шумлять.
4-й учень.
Солов'їну, барвінкову,
Колосисту — на віки —
Українську рідну мову
В дар мені дали батьки.
5-й учень.
Берегти її, плекати
Буду всюди й повсякчас, —
Бо єдина — так, як мати,
Мова кожного із нас.
6-й учень.
Рідним словом я горджуся,
Ним читаю і пишу.
Рідну мову, рідну пісню
Я ніколи не лишу.
7-й учень.
Багато є в тобі щедрот,
Моя Вкраїно чорноброва.
І лиш народ тоді народ,
Як є у нього рідна мова.
 Основна частина

1-й ведучий.
Рідну мову любимо і знаємо,
На уроках кожен день її вивчаємо.
По країні мови веселкової ідемо,
Україну рідну ми не підведемо.
2-й ведучий.
Дуже любимо мову вивчати
Та у мовні ігри грати.
Ігри нас і вчать, і розважають,
І весело проводить час допомагають.
          Педагог. На нашому святі кожен пограє в мовні ігри, які допоможуть перевірити знання,  навчать нового і цікавого.

ГРА «АУКЦІОН»
Правила гри. Потрібно придумати слова з певним скла­дом на початку слова.
Ведучий каже склад — «ма». Гравці піднімають руки і називають слова (мама, марш, мак, масло і т. д.). Слова повторювати не можна. Коли більше ніхто з гравців руки не підніме, ведучий каже останнє назване слово і лічить до трьох: марш — один, два, три. Якщо під час рахунку хтось скаже ще слово, ведучий повторює його і лічить знову до трьох. Виграє той учасник гри, який називає ос­таннє слово.
Гру потрібно проводити у швидкому темпі. її можна повторювати, але називаючи інший склад.

ГРА «МОРФОЛОГІЧНІ ШАРАДИ»
Правила гри. Ведучий називає слова, з частин яких тре­ба скласти нове слово. Наприклад: щоб створити слово «поводир», треба взяти зі слова «посадка» префікс, зі сло­ва «водити» — корінь, а зі слова «командир» — суфікс.
Матеріал для гри:
1.  Префікс зі слова «проїзд», корінь зі слова «лісник», суфікс зі слова «каток».  (Пролісок)
2.  Префікс зі слова «відпустка», корінь зі слова «загад­ка», суфікс і закінчення зі слова «виставка».
     (Відгадка)
3.  Префікс зі слова «прибув», корінь зі слова «кордон», суфікс зі слова «керівник». (Прикордонник)
4.  Перший склад слова «помідор», перший і другий — слова «неділя», другий — слова «кілок».
     (Понеділок)
5.     Префікс зі слова «поїзд», корінь зі слова «садівник», суфікс і закінчення зі слова «поїздка».
(Посадка)

ГРА «ДО-МІ-СОЛЬКА»
Правила гри. До участі у грі запрошуються п'ятеро учнів. Вони по черзі вибирають нотки, на яких написані назви: до, ре, мі, фа, ля. Гравці придумують і по черзі на­зивають слова, в яких міститься відповідний склад.  Наприклад:
До — дорога, подорож, блюдо.
Ре — очерет, берег, береза.
Мі — помідор, доміно, міраж.
Фа — фабрика, фазан, фарби.
Ля — неділя, цибуля.
Виграє учасник, який придумає більше слів.

ГРА «АЛФАВІТНА ЕСТАФЕТА»
Правила гри. У грі беруть участь дві команди по 7—10 уч­нів. Гравці кожної команди по черзі біжать до призначено­го місця і пишуть по одній букві алфавіту: перший учень — а, другий — б, третій — в і т. д. Гра продовжуєть­ся, поки кожна команда не напише останню букву в ал­фавіті.
Виграє та команда, яка першою правильно напише ал­фавіт.

ГРА «ЗНАЙДИ БУКВУ»
Правила гри. Ведучий зачитує буквені загадки, діти по­винні вгадати букву, яка зустрічається в кількох словах.
Матеріал для гри.
1.      Що у Києві на першому місці, а у Москві на четвер­тому? (Буква К)
2.      Що стоїть посередині Землі? (Буква М)
3.      Хоч не риба — є в Дніпрі, у Десні, Дінці, Дністрі. (Буква Д)
4.      У Саратові й Черкасах є, а у Харкові та Полтаві не­ма мене. (Буква С)
5.      На Волзі перша буква ти і не остання на Неві.  (Буква В)
6.      Я у Львові живу, у Луцьку, у Луганську, нема в Жи­томирі. (Буква Л)
7.      Ми є в помідорах, огірках, та немає нас у цибулі.  (Букви Р та О)


Заключна частина.

Підведення підсумків. Визначення кращих гравців.


Комментариев нет:

Отправить комментарий