Тема. Мова моя веселкова.
Мета: поповнювати словниковий запас
учнів; розвивати
вміння проводити аналітико-синтетичну роботу над словом; сприяти розвиткові в
учнів кмітливості, мислення, уваги; виховувати інтерес і любов до мови.
Обладнання.
Плакат «Мова моя
веселкова», табло «Чарівні
квадрати», аркуші паперу (4 шт.), музичні ноти (5 шт.), табло «Алфавіт».
Вступ.
1-й
учень.
Мово
рідна! Колискова!
Материнська
ніжна мово!
Мово
сили й простоти,
Гей, яка
ж прекрасна ти!
2-й учень.
Мова
кожного народу
Неповторна
і своя:
В ній
гримлять громи в негоду,
В тиші —
трелі солов'я.
3-й учень.
На своїй
природні мові
І потоки
гомонять;
Зелен-клени
у діброві
По-кленовому
шумлять.
4-й учень.
Солов'їну,
барвінкову,
Колосисту
— на віки —
Українську
рідну мову
В дар
мені дали батьки.
5-й учень.
Берегти
її, плекати
Буду
всюди й повсякчас, —
Бо єдина
— так, як мати,
Мова
кожного із нас.
6-й учень.
Рідним
словом я горджуся,
Ним
читаю і пишу.
Рідну
мову, рідну пісню
Я ніколи
не лишу.
7-й учень.
Багато є
в тобі щедрот,
Моя
Вкраїно чорноброва.
І лиш
народ тоді народ,
Як є у
нього рідна мова.
Основна
частина
1-й ведучий.
Рідну
мову любимо і знаємо,
На
уроках кожен день її вивчаємо.
По
країні мови веселкової ідемо,
Україну
рідну ми не підведемо.
2-й ведучий.
Дуже
любимо мову вивчати
Та у
мовні ігри грати.
Ігри нас
і вчать, і розважають,
І весело
проводить час допомагають.
Педагог. На
нашому святі кожен пограє в мовні ігри, які допоможуть перевірити знання, навчать нового і цікавого.
ГРА «АУКЦІОН»
Правила
гри. Потрібно придумати слова з певним складом на початку слова.
Ведучий
каже склад — «ма». Гравці піднімають руки і називають слова (мама, марш, мак,
масло і т. д.). Слова повторювати не можна. Коли більше ніхто з гравців руки не
підніме, ведучий каже останнє назване слово і лічить до трьох: марш — один,
два, три. Якщо під час рахунку хтось скаже ще слово, ведучий повторює його і
лічить знову до трьох. Виграє той учасник гри, який називає останнє слово.
Гру
потрібно проводити у швидкому темпі. її можна повторювати, але називаючи інший
склад.
ГРА «МОРФОЛОГІЧНІ ШАРАДИ»
Правила
гри. Ведучий називає слова, з частин яких треба скласти нове слово. Наприклад:
щоб створити слово «поводир», треба взяти зі слова «посадка» префікс, зі слова
«водити» — корінь, а зі слова «командир» — суфікс.
Матеріал
для гри:
1. Префікс зі слова «проїзд»,
корінь зі слова «лісник», суфікс зі слова «каток». (Пролісок)
2. Префікс зі слова
«відпустка», корінь зі слова «загадка», суфікс і закінчення зі слова
«виставка».
(Відгадка)
3. Префікс зі слова «прибув»,
корінь зі слова «кордон», суфікс зі слова «керівник». (Прикордонник)
4. Перший склад слова
«помідор», перший і другий — слова «неділя», другий — слова «кілок».
(Понеділок)
5. Префікс
зі слова «поїзд», корінь зі слова «садівник», суфікс і закінчення зі слова
«поїздка».
(Посадка)
ГРА «ДО-МІ-СОЛЬКА»
Правила
гри. До участі у грі запрошуються п'ятеро учнів. Вони по черзі вибирають нотки,
на яких написані назви: до, ре, мі, фа, ля. Гравці придумують і по черзі називають
слова, в яких міститься відповідний склад.
Наприклад:
До —
дорога, подорож, блюдо.
Ре —
очерет, берег, береза.
Мі —
помідор, доміно, міраж.
Фа —
фабрика, фазан, фарби.
Ля —
неділя, цибуля.
Виграє
учасник, який придумає більше слів.
ГРА «АЛФАВІТНА ЕСТАФЕТА»
Правила
гри. У грі беруть участь дві команди по 7—10 учнів. Гравці кожної команди по
черзі біжать до призначеного місця і пишуть по одній букві алфавіту: перший
учень — а, другий — б, третій — в і т. д. Гра продовжується, поки кожна
команда не напише останню букву в алфавіті.
Виграє
та команда, яка першою правильно напише алфавіт.
ГРА «ЗНАЙДИ БУКВУ»
Правила
гри. Ведучий зачитує буквені загадки, діти повинні вгадати букву, яка
зустрічається в кількох словах.
Матеріал
для гри.
1. Що у Києві на першому місці, а у Москві на
четвертому? (Буква К)
2. Що стоїть посередині Землі? (Буква М)
3. Хоч не риба — є в Дніпрі, у Десні, Дінці,
Дністрі. (Буква Д)
4. У Саратові й Черкасах є, а у Харкові та
Полтаві нема мене. (Буква С)
5. На Волзі перша буква ти і не остання на
Неві. (Буква В)
6. Я у Львові живу, у Луцьку, у Луганську,
нема в Житомирі. (Буква Л)
7. Ми є в помідорах, огірках, та немає нас у
цибулі. (Букви Р та О)
Заключна
частина.
Підведення
підсумків. Визначення кращих гравців.
Комментариев нет:
Отправить комментарий